Metta b.Yunus ile Sirafi Arasındaki Tartışma

İslam dünyasında mantığın doğuşundan hemen sonra gündeme gelen en önemli tartışma, mantığın evrenselliği ve buna bağlı olarak konuşma dilinden bağımsız bir bilim dili iddiası ile Arap dilbiliminin aynı zamanda bir düşünce disiplini olduğu savı arasında meydana geldi. Tartışmanın temelinde iki sorun yatıyordu.

-Düşünce ile onun ifadesinin öşdeş mi yoksa ayrı mı olduğu,

-Dilbilimin konusunu sadece kelimelerin mi yoksa ayrıca anlamında da mı teşkil ettiğiydi.

Serahsi mantığın evrensel bir dil olduğunu süren ilk filozoftu. Metta b. Yunusa göre düşünce ile onun ifadesi özdeş olduğundan mantığın evrensel bir bilim dili olarak tasavvur edilmesi de mümkün görünüyordu.

*Aristotales Gazzali ile Leibniz’de Yargı Mantığı-Sadık Türker -Dergah Yayınları kitabından alıntıdır.

Metta b.Yunus ile Sirafi Arasındaki Tartışma” üzerine 2 düşünce

  1. said

    serahsinin filozof olduğunu neye dayanarak ileri sürdünüz ? yahut da kitabın yazarı bunu neye dayanarak öne sürmüş?

    Cevapla
    1. rustuatmaca Yazıyı Yazan

      Filozof kavramını nasıl tanımladığınıza bağlı olarak değişir bu sorunun cevabı tabi. doğada ortaya çıkan veya insan yaratımı bir mevzunun hakikatını arayan manasında filozofu ele alırsak yazarın serahsiyi filozof kabul etmesi doğal.

      Cevapla

Yorum bırakın